Mi-e toate nu-mi par a fi mai pline de imaginaţie decât anunţurile referitoare la adevărata Mama Omida (văd că este şi un articol Wikipedia despre asta!), dar iată o asemenea şmecherie publicitară (publicity stunt).
În loc de bilet, cumperi un tricou şi, numai îmbrăcat cu acesta, poţi intra la o megapetrecere, căreia văd că i se face reclamă cu mai bine de o lună înainte drept cea mai cea.
Organizatorii garantează că va fi la fel de cool în toate cele 17 centre universitate din UK unde se va ţine şi că numai o dată pe an poţi să chefuieşti aşa de bine. Tricoul costă £ 10 (în vreme ce, cu £ 8 poţi să-ţi iei două tricouri bunicele cu sigla Universităţii din Sussex) şi are o calitate jalnică, fiind de fapt menit pentru a fi transpirat, mâzgălit cu pixul/carioca, îmbibat în alcool, ba poate chiar sfâşiat...
Asta n-am prea înţeles eu pe unde am fost în lume, ce casă bună fac aceste idealuri cu dezmăţul societăţii contemporane al cărei scop este atingerea plăcerii, cum zicea Epicur?
Cum adică pretindem ne preocupă atâta viitorul planetei, când, de fapt, vrem mereu să ne distrăm (dintotdeauna am detestat acest cuvânt!), de parcă azi ar fi ultima zi şi nimic mâine sau nimic dincolo?
Luptăm pentru drepturile copiilor deja născuţi, dar promovăm libertatea de a-i ucide pe cei nenăscuţi (superb acest articol al colegului meu!); vorbim de combaterea foametei la mese îndestulate, de unde rămân kilograme de resturi; ne adunăm la evenimente despre încălzirea globală, după ce am zburat mii de kilometri cu aeronave care dispersează tone de dioxid de carbon în atmosferă...
Ipocrizia asta o întâlnim peste tot, iertare gazdelor din UK că s-a nimerit să mă refer la ea tocmai de aici!
[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]
2 comments:
Impărtăşesc aceeaşi părere, deşi mă număr printre ipocriţii de care vorbeai.
Şi totuşi ca să vorbeşti despre petrecere trebuie să fi fost acolo, nu?
Important e să învăţăm ceva din situaţiile în care trăim şi cred că ai surprins un aspect esenţial al campaniilor aşa-zis "umanitare".
Este o problemă care, deşi se discută, rămâne aceeaşi, strategia asta mondială de a cumpăra conştiinţa sau de o consola, aruncând un rest în scopurile nobile despre care vorbeai, considerând că ele chiar sunt acoperite în realitate.
toti suntem - cu cat traim mai departe de idealurile noastre (si aici cred ca avem acelasi model, nu?) - destul de ipocriti :-(
ma tem ca toate povestile acestea legate de combaterea saraciei, apararea drepturilor omului, si tot felul de 'ajutoare' in urma carora cei ajutati ies mai rau decat daca n-ar fi ajutati sunt bine orchestrate. nu e vorba doar de 'coincidente'.
este, de fapt, o 'industrie a ipocriziei', cum este si cea constuita in jurul gogomaniei legate de incalzirea globala provocata, intre altele, inclusiv de faptul ca expiram dioxid de carbon!
***
in privinta acestor 'parties', nu a trebui sa fi participat la vreuna, ca sa ma prind usor despre ce este vorba.
pentru lamurire, click aici:
http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/uknews/6494926/Carnage-UK-Students-drink-and-party-in-Brighton.html
http://www.metro.co.uk/news/765074-students-union-bans-party-promoter-carnage-uk
http://www.telegraph.co.uk/comment/columnists/gill-hornby/6516871/Binge-drinking-Britain-Why-our-cafe-culture-fell-flat-on-its-face.html
http://www.thisissouthwales.co.uk/news/arrested-student-Carnage/article-415099-detail/article.html
Post a Comment