Friday 9 April 2010

Din raidurile mele prin inima Scoţiei (13) [From my forays into Scotland's heartland]

Recunosc că, înainte de a călca prin Scoţia aveam şi eu impresia – uitându-mă pe hartă – că trebuie să fie un ţinut destul de friguros. Nu unul, al... florilor!

Un tărâm unde să te duci o dată în viaţă, să-l ‘bifezi’ între călătoriile efectuate, dar nu mai mult. Nici nu-mi închipuiam că voi ajunge de trei ori... ba chiar să mai vreau!

În clişeele din filme întipărite în mintea mea, nu apăreau decât dealuri bătute de vânturi, cu iarbă verde sau uscată, dar fără mulţimea de flori pe care am întâlnit-o.

În fiecare aprilie, valurile de narcise şi alte flori urcă de la Canalul Mânecii (sau englezesc), până la Edinburgh (foto 1 + 2), respectiv Inverness, în Scottish Highlands.

Cică narcisele ar fi de cultură, nu sălbatice (şi de aceea unii le detestă!), însă eu tot cred că sunt suficient de frumoase, încât să merite cel puţin o postare pe blog.

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

6 comments:

Gregor said...

Ah, I walked beside the location of the first photo today...

Anonymous said...

Salve!
recent am fost si eu in Scotia si mi-a placut foarte, foarte mult. Am dat intamplator peste acest blog si am fost placut surprinsa. Vroiam sa te rog daca poti sa postezi si ceva nume/titluri la capitolul muzica scotiana (in special instrumenatala), deoarece eu nu am reusit sa cumpar si macar asa sa stiu, concret, ce sa caut pentru download. Multumesc mult, anticipat.
Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa te ocroteasca mereu!

MunteanUK said...

@ Anonymous (18 April 2010 00:01)

Ma bucur ca ti-a placut Scotia si ca ai gasit intamplator blogul meu... de fapt, nu exista simple 'coincidente'.

La Dumnezeu, orice si neinsemnate (pt mintea noastra) 'intamplari', nu-s deloc 'intamplatoare'.

***

Poate oi scrie candva si ceva despre muzica scotiana, dar nu pot spune nici ca am as fi fan, nici ca am fost expus prea mult la asa ceva.

Mai ales, orice contine cimpoaie (bagpipes) cred ca nu-mi poate starni decat un disconfort precum cel la care m-am referit aici:

http://munteanuk.blogspot.com/2008/01/strigtul-rmelor-stropite-partea-proast.html

Anonymous said...

Multumesc mult pentru raspuns. Mi-a placut şi m-a amuzat cand calatoream prin Scotia si ascultam radioul si la un moment dat era un tip care prezenta melodiile. Accentul era super, dar cea mai tare expresie a fost "ăf corş" (am scris cum se aude).
Nu ma refeream la orice fel de muzică scoţiană, dar e cam greu sa explici ce vrei sa cauţi cand doar tu ştii ce ai in minte.
Multumesc oricum.
Doamne ajuta!

MunteanUK said...

@ Anonymous (18 April 2010 19:32)

foarte interesant ca tie ti-a placut engleza vorbita de scotieni. altii n-o suporta!

eu pot spune doar ca, in Glasgow, am avut mari dificultati in a ma intelege cu oamenii.

eu care credeam ca 'stiu' engleza; dar, cand ai ocazia sa iti supui la teste cunostintele prin Scotia, incepi sa ai indoieli...

***

cat despre a putea ghici ce este in mintea unei femei (in speta, legat de 'orice fel muzica scotiana'), nici nu cred ca are rost sa incerc a ma gandi.

doar de la Adam incoace nimeni n-a dat un raspuns la intrebarea 'ce vor femeile?' :-)

***

pacea Domnului nostru Iisus Hristos fie cu tine, de la aceasta Duminica a Mironositelor si pentru totdeauna!

Anonymous said...

M-a amuzat grozav raspunsul tau. (partea cu ghicitul.)Multumesc mult. Era bun daca si aici erau ceva buline precum cele de pe messenger. Oricum mi se pare sufiecient de impersonal si messengerul, dar macar bulinele alea mai...ajuta cu ceva. Iti trimiteam o bulina de aia care ride in hohote.
Nenea de la radio vorbea engleza cu accent puternic de scotian, ca in ce priveste scotiana....puteai sa stii oricata engleza ca tot fara folos era.
multumesc mult si pentru urare.
Doamne ajuta!
C.L.