Thursday 7 August 2008

Studentul nostru, stăpânul nostru (8) [Our student, our master]

Pentru cine îşi aminteşte ce rare, înghesuite, incomode şi pline de fum erau locurile de odihnă ale studenţilor pe vremea când treceam eu prin acea etapă a vieţii (aici şi aici – poate acum or fi mult mai bune, că eu las oricând un loc de speranţă :-), cam aşa arată locurile unde poţi să-ţi tragi sufletul ori să-ţi dai întâlnire cu cineva la University of Sussex (US).

De ce ar trebui ca, dacă vrei să ai parte de un loc cu minim confort, să fii nevoit să te duci într-un local, unde, evident, vei fi pus să consumi ceva? De ce, în această societate consumistă, numai dacă consumi exişti?

Oare nu ai consumat deja destul (servicii de educaţie), odată ce ai achitat taxele? Oare chiar să ţină acest aspect exclusiv de aşa-zisele beneficii ale învăţământului cu taxă sau ţine de curtoazia britanică, de încercarea de a face ambianţa din instituţii cât mai comodă pentru cât mai mulţi?

Sincer, habar nu am cum or mai fi lucrurile prin universităţile româneşti, însă aici erau, după cum se vede, canapele comode chiar la avizier... aproape ca într-un club, nu?

Doar că fără fum, gălăgie şi înghesuială, încât puteai să stai şi cu orele în aceste mici sanctuare, chiar să te ocupi de treburi serioase.

Desigur, majoritarea studenţilor pierdeau vremea între cursuri, dar am urmărit cel puţin o dată şi o întâlnire fascinată între studente care se învăţau una pe alta o limbă străină.

La câţi studenţi străini vin să studieze la US (circa 2,300 din peste 100 de ţări) este plin de anunţuri pentru aceste schimburi culturale, care ar putea fi profitabile celor care vor să înveţe gratis o limbă străină (ideal ar fi în paralel cu nişte cursuri, zic eu) sau numai să îşi exerseze cunoştinţele cu un vorbitor nativ.

Evident, nu pot decât să apreciez drept un bun exemplu britanic tot acest confort creat studenţilor, cu atât mai mult cu cât aceasta contribuie – şi am văzut eu însumi aceasta – la învăţarea limbii engleze.

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

No comments: