Saturday 19 April 2008

Chestii d-astea, numai la britanici (13) [Things like these, only at the Brits]

Mi s-a părut demn de a fi pozată această mostră de politeţe britanică prin care ţi se atrage atenţia că, în toaleta bărbaţilor, mai poţi da şi peste femei... de serviciu, nu din cele dezgolite prin afişele din reclame ori în revistele uitate de cineva :-)

Nu înţeleg prea bine care ar fi scopul atenţionării, căci, probabil cei care vor să fie indecenţi nu numai că se vor ruşina de vreo apariţie feminină, dar comportamentul lor va fi strânit de o atare împrejurare.

Sau o fi vorba de o nouă mostră de political correctness din partea lui Big Brother, adică de o grijă faţă de puţinii bărbaţi ruşinoşi (din care eu n-am observat niciunul, poate şi pentru că nici nu mă uit după bărbaţi :-), într-un loc cu destui bărbaţi neruşinaţi cum este Brighton-ul...

Totuşi, parcă este mai frumoasă această avertizare politicoasă decât abordarea aleasă în Victoria Station. În urmă cu câteva luni, scriam că cei care intrau aici erau ameninţaţi “vedeţi că, în curând, o să vă filmăm”. Astăzi, acelaşi panou îţi pune clar în vedere “vedeţi că sunteţi filmaţi”.

Ei, ia să vedem acum: poate încruntarea lui Big Brother (pe care am căutat-o cu privirea, dar nu am zărit-o, semn că or fi ascuns bine camerele de filmare?!) să reducă indecenţa, adesea moştenită din cei şapte ani de acasă?

Despre faptul, care nu este nicidecum ceva exclusiv tipic britanic, anume că omului civilizat (?!) din zilele noastre trebuie să i se spună exact ce are voie şi ce nu are voie să facă (pentru că şi-a ucis conştiinţa care să-i fi spus şi L-a alungat pe Dumnezeu din sine şi din lumea pe care El a făcut-o), probabil că ar trebui să încep un nou serial...

Până atunci, îmi exprim umila părere că, dacă nu a definit ce înseamnă comportament inacceptabil pe înţelesul relativistului om de azi, n-are decât să pună Big Brother camere video şi pe bazinul cu apă al toaletelor, că tot nu va diminua aceste acte indecente!

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

No comments: