Wednesday 19 January 2011

La muncă în UK (8) [Working in the UK]

Acum un pic mai mult de un an, am încercat să fac o mică cercetare la care să primesc răspunsuri la întrebarea “cam cât câştigă un român din UK?”, ţară unde (încă) mulţi (români dar nu numai ei) s-ar stabili.

Prin vreo 25-30 de e-mailuri, trimise unor români care muncesc în UK sau având legături strânse cu această ţară, credeam că oi putea aduna câteva exemple de: salariul X… pentru ocupaţia Y… din localitatea Z.

Evident, nu ceream nimănui să-şi asume declaraţii de tribunal, de genul “acesta este salariul meu”, ci să-mi ofere simple exemple, despre care nu aş fi putut pretinde că au relevanţă statistică, însă ar fi putut stârni discuţii interesante.

Cu o singură excepţie, a unei amabile cunoştinţe online de la Manchester, care mi-a dat detalii exacte despre venituri şi cheltuieli, plus ‘cost of living’, demersul meu s-a dovedit un eşec. Pe care nu-l pot reproşa nimănui altcuiva decât mie însumi...

Trebuia să mă fi gândit mai mult, după reguli de marketing, că dacă la 25-30 de solicitări n-am primit decât un răspuns, mi-ar fi trebuit 250-300 de e-mailuri în urma cărora să am măcar zece exemple de pus pe blog.

Probabil că este destul de inconfortabil să vorbeşti despre bani, fie şi la nivel de exemple despre cât ştii că ar câştiga unul sau altul. Ori că lucrezi în City of London, ori că faci cleaning pe undeva în aşteptarea unor vremuri mai bune, probabil că banii rămân un subiect privat.

Prin urmare, deşi curiozitatea bloggeristică nu s-a diminuat, nu pot decât să mă mulţumesc cu un răspuns de tip ‘blah-blah’ sintetizat într-un articol din Ziarul Financiar, acum vreun an, din răspunsurile venite din partea unor firme de resurse umane.

Iată un exemplu: “românii care lucrează pe poziţii de middle si top management în instituţiile financiare din centrul financiar londonez câştigă între 75.000 - 150.000 de euro anual”. Aşa o fi? Şi câţi or fi?

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

3 comments:

Anonymous said...

pai cred ca am atunci am dat si eu un fel de raspuns, dar destul de vag... insa atat am stiut.
adica in asistenta sociala, de ex. in Londra se poate castiga intre 2000-2500 lire/luna (depinde de experienta, etc).
o chirie mai aproape de ...centru poate ajunge pe la 900 lire/luna pt. un apt. cu 2 dormitoare (dar cred ca ai zis si tu pe undeva ca in general pentru a inchiria un spatiu ai nevoie de referinte de la servici, de ex.si nu numai)
utilitatile pot ajunge pe la vreo 40-50 lire/luna, iar pentru hrana nu se cheltuie oricum atat de mult ca la noi, pentru ca este relativ ieftina.
am auzit ca in cleaning se plateste la nr. camere/zi, dar nu stiu mai mult.
daca am sa aflu mai multe amanunte am sa-ti spun.
oricum, general vorbind, diferenta este foarte mare intre aici si acolo.... referindu-ma la toate aspectele, iar in ce priveste doar cel financiar...daca reusesti sa ai un serviciu acolo, poti sa ...traiesti decent si sa mai trimit si ceva bani pe acasa.
asta e feed-back-ul pe care l-am primit eu de la diverse cunostinte, chiar daca nu este cuantificat exact in cifre.
C.L.

MunteanUK said...

@ C.L.

multumesc de contributie!

ai cumva si detalii despre cati romani s-ar duce sa faca asistenta sociala in UK?

in afara de avantajul financiar de netagaduit fata de ce ar castiga in Romania, ce i-ar mai atrage acolo?

le place si or vrea ramana in UK pt totdeauna ori 'suporta' doar pt o vreme, ca sa puna un ban deoparte?

oricum, cred ca foarte multi si dintre cei plecati in asteptarea vreunor 'vremuri mai bune in Romania' nu prea le mai vine sa se intoarca vazand jalea de prin tara...

Anonymous said...

pai sunt cel putin 5 persoane care lucreaza in as. sociala pe care le stiu si desi spun ca este foarte mult de munca, dar munca iti este apreciata, esti apreciat, esti platit cu adevarat pentru munca depusa, faci cu adevarat aceasta meserie.
dar indiferent in ce domeniu lucreaza cei pe care ii stiu eu plecati acolo, desi acum este mai greu ca alta data, tot nu s-ar mai intoarce.
decat vizite scurte.
in schimb multora din cei plecati in diferite tari, mai ales daca nu prea au cum sa ajunga acolo/nu este, le este dor de Biserica, dor de Sf. Impartasanie...
si asta este tare, tare bine...
C.L.