În plan politic, mesajul pare binevenit pentru intenţiile de promovare (nu doar turistică) ale Ankarei. Mai ales când se adresează unor cetăţeni ostili aderării Turciei la UE.
Adică unor europeni care invocă adesea adesea diferenţele dintre civilizaţia europeană (seculară) şi cultura musulmană a acestei ţări, a cărei populaţie este aşteptată să o depăşească pe cea a Germaniei – fie că va fi primită vreodată în UE, fie că nu.
“Iată, noi suntem o ţară seculară, care păstrăm tot ceea ce am moştenit, inclusiv din civilizaţia creştină”, pare să spună mesajul postat pe o media foarte bună pentru reclame în UK, un automobil taxi produs de Manganeze Bronze.
Oficial, autorităţile din UK (alături de cele din Suedia, Italia, Portugalia, Spania, România) susţin aderarea Turciei şi poate nici cetăţenii britanici n-or fi dintre cei mai înverşunaţi adversari ai ideii (precum austriecii, danezii, germanii, francezii etc).
Apoi, probabil că gradul de toleranţă al secularelor autorităţi turce faţă de creştinism nu este mai mic decât cel al ultra-secularilor, umaniştilor şi excesiv de politic corecţilor care dictează valorile dezirabile în actuala societate britanică.
Din perspectivă strict turistică, obiectivul campaniei de promovare pare să fi fost atins în rândurile publicului din UK – o creştere de 10% a turiştilor britanici în Turcia în 2010 (poza făcută de mine este din 2009).
Din perspectivă politică, mai poate vreo campanie de imagine să-l arunce pe ‘NU’ din braţele a milioane de europeni care nu îşi mai amintesc a se defini drept creştini decât atunci când se văd în opoziţie cu ‘ne-creştina’, dar nu mai puţin seculara Turcie?
[Pentru toate postările de pe acest blog mergi la/For all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]
No comments:
Post a Comment