Saturday 23 October 2010

Alcoolul ăsta, prietenul cel mai bun al britanicului? (16) [This alcohol, a Brit's best friend?]

Indiferent de măturarea de la putere a guvernului care a premis vânzarea de alcool în UK 24 (sau 21, în practică) din 24 de ore, ispitele pentru tineri sunt încă prezente în rafturile marilor magazine, în cantităţi mari şi la preţuri mici.

A spune că tinerii se pot îmbăta la jumătatea preţului unui baton de ciocolată” poate părea doar o exagerare tipică pentru The Daily Mail, nu zic ba. Poate că băutorilor înrăiţi le trebuie mult mai mult de atât :-)

Pe de altă parte, ideea articolului nu pare prea departe de adevăr, câtă vreme – deşi atâtea alte lucruri rămân mai scumpe în UK, una dintre ţările UE unde costurile de trai sunt cele mai ridicate – iată ce preţuri ridicole la alcool poţi întâlni.

Cidru cu mare concentraţie de alcool (7.5%) – 10 pence pentru un pint. Adică trei litri de cidru (mai mult alcool decât medicii britanici găsesc că ar fi un consum săptămânal acceptabil!) – £ 2.25.


Berea ‘fără marcă’ (sau cu brandul supermarketului respectiv) se poate cumpăra cu 92 pence sticla de 1.76 litri, ceea ce ar veni cam 26 pence pentru un pint.

La nivel declarativ, premierul David Cameron se arată hotărât să pună capăt strategiei de vânzare a supermaketurilor “20 de cutii Stella Artois la £ 5”. Nu că nu s-ar mai putea găsi ciocolate sub £ 5, dar brandurile premium’ cam de la acest preţ în sus se găsesc.


Am însă mari îndoieli că premierul sau altcineva mai poate face ceva pentru a rupe prietenia dintre atât de mulţi tineri (mai ales tinere!) şi alcool. E drept că preţurile sunt scandalos de mici şi n-ar fi rău să fie ridicate, dar nu cred că va fi suficient.


Cu ce l-ar putea compensa o societate precum a ajuns cea britanică mensul gol sufletesc pe care tinerii vor să şi-l umplu cu câte un pint după pint de cidru sau bere ori câte o duşcă după duşcă de votcă şi gin?!


[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

No comments: